Українська мова
6
клас
122 години – 3,5 години на тиждень
Мовна змістова лінія – 91година
Мовленнєва змістова лінія – 25 годин
Резерв – 6 годин
І семестр
|
ІІ семестр
|
|
Перевірка мовної теми
|
3
|
3
|
Правопис. Диктант
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
-
|
Письмо. Переказ
|
1
|
1
|
Твір
|
-
|
1
|
«Погоджено»
«Затверджено»
«__»____________2016 р. «__»____________2016 р.
Заступник дир.. з
НВР__________ Директор школи_________
|
||
1 семестр
|
||
№
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Дата
|
1
|
Вступ. Краса і багатство української мови.
|
|
2
|
РМ №1. Повторення
вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її
складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й
місце спілкування (практично).
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
|
||
3
|
Словосполучення
й речення. Головні члени речення.
Просте речення.
|
|
4
|
Звертання,
вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в
простому реченні.
|
|
5
|
Складне
речення. Розділові знаки в складному реченні.
|
|
6
|
Пряма
мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі.
|
|
7
|
РМ
№2. Діалог, його розігрування відповідно
до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з особистими враженнями від певних подій.
|
|
8
|
Структура
тексту: зачин, основна частина, кінцівка; відоме й нове. Тема й основна думка
тексту, мікротема, тематичне речення.
|
|
9
|
Види
зв’язку речень у тексті: послідовний, паралельний (практично). Типи й стилі
тексту.
|
|
10
|
РМ №3. Поняття про
офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Оголошення.
|
|
11
|
Орфограми
в коренях, префіксах, суфіксах і на межі
значущих частин слова та основ.
|
|
12
|
Контрольний диктант.
|
|
Лексикологія.
Фразеологія
|
||
13
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний
словник української мови.
|
|
14
|
Запозичені
слова. Словник іншомовних слів.
|
|
15
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми
й історизми).
|
|
16
|
Активна й пасивна лексика української мови: неологізми.
|
|
17
|
РМ №4. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови опису
приміщення. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з елементами
опису приміщення.
|
|
18
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені
слова.
|
|
19
|
Групи слів за вживанням: діалектні, професійні слова й терміни,
просторічні слова. Офіційно – ділова лексика.
|
|
20
|
РМ № 5. Поняття про
офіційно-діловий стиль. Ділові
папери. План роботи. Оголошення.
|
|
21
|
Культура мовлення. Доречне вживання вивчених пластів лексики у
власному мовленні; визначення їх ролі в текстах різних стилів.
|
|
22
|
Фразеологізми. Поняття про
фразеологізм, його лексичне значення.
|
|
23
|
Джерела
українських фразеологізмів.
|
|
24
|
Прислів’я,
приказки, крилаті вирази, афоризми як
різновиди фразеологізмів.
|
|
25
|
Фразеологізми в ролі членів речення.
Ознайомлення із фразеологічним словником.
|
|
26
|
РМ №6. Письмовий
докладний переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису
приміщення (за простим планом).
|
|
27
|
Контрольна робота № 1. Тестування.
|
|
Словотвір.
Орфографія
|
||
28
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово – база для утворення іншого слова.
|
|
29
|
Основні способи словотворення: префіксальний,
суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ (або
слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.
|
|
30
|
Словотвірний
ланцюжок. Словотвірний розбір слова. Словотвірний словник.
|
|
31
|
Зміни
приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом
-ин(а) від
прикметників на -ський, -цький; буквосполученням
-чн- (-шн-).
|
|
32
|
Зміни
приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-,
- цьк-, -зьк- та іменників з
суфіксами -ств(о),
-зтв(о),
-цтв(о).
|
|
33
|
РМ № 7. Усний твір-опис природи на основі
особистих вражень у художньому стилі (за простим планом).
|
|
34
|
Складні
слова. Сполучні о, е в складних словах. Творення складноскорочених слів.
|
|
35
|
Правопис
складних слів разом і через дефіс, написання
слів з пів. Правопис складноскорочених слів
|
|
36
|
Тренувальні
вправи.
|
|
37
|
Контрольна робота №2. Тестування.
|
|
Іменник
|
||
38
|
Загальна
характеристика частин мови. Іменник як частина мови: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Іменники – назви істот і неістот (повторення).
|
|
39
|
Іменники
загальні й власні, конкретні та абстрактні. Велика буква і лапки у власних
назвах. Збірні іменники.
|
|
40
|
РМ
№8. Усний докладний
переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи.
|
|
41
|
РМ
№9. Контрольний письмовий докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (опис природи).
|
|
42
|
Рід
іменників(повторення). Іменники спільного роду.
|
|
43
|
Число
іменників(повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки
множини.
|
|
44
|
Відмінки
іменників, їх значення.
|
|
45
|
Відмінювання
іменників. Поділ іменників на відміни й групи.
|
|
46
|
Тренувальні
вправи.
РМ №10. Читання мовчки.
|
|
47
|
РМ
№11. Сполучення в одному
тексті різних типів мовлення.
Усний вибірковий переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.
|
|
48
|
Відмінювання
іменників І відміни.
|
|
49
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни.
|
|
50
|
Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку.
|
|
51
|
Контрольна робота № 3. Тестування.
РМ №2. Контрольне читання мовчки.
|
|
52
|
Відмінювання
іменників ІІІ – ІV відмін.
|
|
53
|
Незмінювані
іменники. Рід незмінюваних іменників.
|
|
54
|
РМ №13. Жанри мовлення,
особливості їх побудови. Складний план готового тексту.
|
|
55
|
Відмінювання
іменників, що мають форму лише множини.
|
|
56
|
Особливості
творення іменників. Морфологічний
розбір іменників.
|
|
57
|
РМ №14.
Контрольний усний твір-оповідання за жанровою картиною.
|
|
58
|
Не з
іменниками.
|
|
59
|
Букви -а(-я),
-у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду другої
відміни.
|
|
60
|
Букви е,
и, і в суфіксах -ечок,
-ечк, -ичок, - ичк, -інн (я), -ення (-я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о)
|
|
61
|
РМ №15. Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі.
|
|
62
|
Особливості
написання іменників у кличному відмінку.
|
|
63
|
Написання
й відмінювання чоловічих і жіночих
прізвищ, імен по батькові.
|
|
64
|
Контрольна робота №4. Тестування.
|
|
«Погоджено»
«Затверджено»
«__»____________2017 р. «__»____________2017 р.
Заступник дир. з
НВР__________ Директор школи_________
2
семестр
|
||
65
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
66
|
Групи
прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників
з однієї групи в іншу.
|
|
67
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, їх творення. Правильне вживання в мовленні
вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників.
|
|
68
|
Тренувальні
вправи.
|
|
69
|
РМ №16. Основні джерела матеріалу для твору і його
систематизація (практично). Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у
художньому стилі.
|
|
70
|
РМ №17. Письмовий
твір-опис приміщення на основі
особистих вражень у науковому стилі (за простим планом).
|
|
71
|
Прикметники
твердої й м’якої груп. Відмінювання прикметників.
|
|
72
|
Повні
й короткі форми прикметників.
|
|
73
|
Творення
прикметників. Перехід прикметників в іменники.
|
|
74
|
Морфологічний
розбір прикметників.
|
|
75
|
Написання
прикметників із суфіксами: -еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-,
-юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.
|
|
76
|
РМ
№18. Усний вибірковий
переказ тексту наукового стилю з елементами роздуму.
|
|
77
|
Букви о, е, и в прикметникових
суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-,
-ьов-),
-ин-, -ін-, -ичн- .
|
|
78
|
Зміни
приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств(о), -цьк-, -цтв(о), -зьк-,
-зтв(о).
|
|
79
|
Написання не з
прикметниками.
|
|
80
|
Написання
-н- і -нн- у прикметниках.
|
|
81
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс.
|
|
82
|
Тренувальні
вправи
|
|
83
|
РМ №19. Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому
стилі.
|
|
84
|
Написання
прізвищ прикметникової форми.
|
|
85
|
Тренувальні
вправи.
|
|
86
|
Контрольна робота № 5. Тестування.
|
|
Числівник
|
||
87
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
88
|
Числівники
кількісні (на позначення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.
|
|
89
90
|
РМ
№20. Контрольний письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
|
91
|
Числівники
прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників.
|
|
92
|
Відмінювання
кількісних числівників.
|
|
93
|
Тренувальні
вправи.
|
|
94
|
Морфологічний
розбір числівників.
|
|
95
|
Буква
ь на кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках.
|
|
96
|
Культура мовлення й стилістика. Правильне вживання кількісних числівників з іменниками
у всіх відмінках.
РМ №21. Аудіювання
|
|
97
|
РМ
№22. Контрольний усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних
спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
98
|
Відмінювання
порядкових числівників. Написання
разом порядкових числівників на -тисячний.
|
|
99
|
Культура мовлення й стилістика.
Уживання
числівників для позначення дат, часу (годин).
|
|
100
|
Творення
числівників.
|
|
101
|
Контрольна робота № 6. Тестування.
|
|
Займенник
|
||
102
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
|
103
|
Розряди
займенників за значенням (ознайомлення).
|
|
104105
|
РМ № 23. Контрольний письмовий твір-оповідання
на основі побаченого.
|
|
106
|
Особові
займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник себе.
|
|
107
|
Відносні
й питальні займенники, їх відмінювання.
|
|
108
|
Заперечні
й неозначені займенники, їх відмінювання.
|
|
109
|
Написання
разом і через дефіс неозначених займенників. Написання займенників із
прийменниками окремо.
|
|
110
|
Присвійні,
вказівні займенники. Приставний н у
формах особових і вказівних
займенників
|
|
111
|
Означальні
займенники, їх відмінювання.
|
|
112
|
РМ № 24. Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей.
|
|
113
|
Морфологічний
розбір займенників.
Уживання
займенників для зв’язку речень у тексті.
|
|
114
|
Контрольний диктант
|
|
115
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прикметник».
|
|
116
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник».
|
|
117
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Займенник».
|
|
118
|
РМ № 25. Контрольна
робота № 7. Контрольне аудіювання.
|
|
119
|
Підведення
підсумків за рік.
|
Українська мова- 7 клас
Фронтальні
види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
Перевірка мовної теми
|
3
|
3
|
||
Письмо:
|
||||
переказ
|
1
|
1
|
||
твір
|
-
|
1
|
||
Правопис:
|
||||
диктант
|
1
|
1
|
||
Аудіювання
|
-
|
1
|
||
Читання мовчки
|
1
|
-
|
||
Усний твір,
діалог
|
усний переказ,
читання
вголос
|
«Погоджено» Затверджено”
«__»____________2016 р.
«__»____________2016 р.
Заступник дир. з НВР__________ Директор школи________
І семестр
|
|||||
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
|||
1
|
Вступ
Мова - скарбниця духовності народу.
|
||||
2
|
Розвиток мовлення
№1.
Повторення вивченого про текст, його
структурні особливості, мовні засоби
зв’язку речень у тексті.
Мікротема тексту (практично). Повторення
вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Стилістична
помилка (практично). Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю
мовлення.
|
||||
3
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних
конструкціях.
|
||||
4
|
Частини мови.
|
||||
5
|
Вивчені групи орфограм.
|
||||
6
|
Розвиток мовлення
№2.
Складний
план власного висловлювання (практично). Різновиди читання мовчки:
ознайомлювальне, вивчальне, переглядове. Ознайомлювальне читання (практично).
|
||||
Морфологія. Орфографія.
Дієслово (17 годин)
|
|||||
7
|
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.Форми дієслова: неозначена форма, особові форми:
дієприкмет-ник, дієприслівник, безособові на -но, -то (загальне ознайомлення)
|
||||
8
|
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми
|
||||
9
|
Розвиток мовлення
№3.
Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови опису
зовнішності людини.Усний докладний переказ розповідного тексту художнього
стилю з елементами опису зовнішності людини.
|
||||
10
|
Не з дієсловами.
|
||||
11
|
Доконаний і недоконаний види дієслова.
Перехідні і неперехідні дієслова.
|
||||
12
|
Розвиток мовлення
№4.
Усний твір - опис зовнішності людини в художньому стилі
|
||||
13
|
Безособові
дієслова.
|
||||
14
|
Розвиток мовлення
№5.
Письмовий твір
- опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі.
|
||||
15
|
Розвиток мовлення №
6.
Ділове мовлення. Розписка.
|
||||
16
|
Часи дієслова.
Теперішній час.
|
||||
17
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
|
||||
18
|
Майбутній час.
|
||||
19
|
Часи дієслів. Тренувальні вправи.
|
||||
20
|
Контрольна робота
№1 «Дієслово»
(тестові завдання).
|
||||
21
|
Розвиток мовлення №7.
Діалог, який доповнює
почутий або прочитаний текст, його розігрування відповідно до запропонованої
ситуації спілкування, пов'язаної з характеристикою людей; діалог дискусійного
характеру.
|
||||
22
|
Дієслова І і II дієвідмін. Букви е, и в Особових закінченнях: дієслів І і ІІ дієвідмін(повторення).
|
||||
23
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу.
|
||||
24
|
Розвиток мовлення
№8.
Контрольний усний твір
в художньому стилі з елементами опису зовнішності людини
|
||||
25
|
Розвиток мовлення
№9.
Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису зовнішності
людини в художньому стилі.
|
||||
26
|
Способи дієслів(дійсний, умовний, наказовий).
|
||||
27
|
Творення дієслів умовного способу і
наказового способу. Буква ь у дієсловах наказового способу. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення)
|
||||
28
|
Контрольний диктант .
Контрольне читання мовчки.
|
||||
29
|
Способи творення дієслів.
|
||||
30
|
Контрольна робота №2«Дієслово»
(тестові завдання)
|
||||
31
|
Дієприкметник як особлива
форма дієслова: загальне значення, морфологічні
ознаки, синтаксична роль.
|
||||
32
|
Активні й пасивні
дієприкметники. Творення й відмінювання
активних і пасивних
дієприкметників теперішнього і минулого часу.
|
||||
Затверджено»
«Погоджено»
«__»____________2017 р. «__»____________2017р.
Заступник дир. з НВР________ Директор школи_________
2 семестр
|
|||||
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
|||
33
|
Правопис
голосних і приголосних у суфіксах дієприкметників.
|
||||
34
|
Дієприкметниковий
зворот. Відокремлення комами
дієприкметникових зворотів (після означуваного іменника)
|
||||
35
|
Відмінювання дієприкметників.
|
||||
36
|
Правопис голосних у закінченнях дієприкметників.
|
||||
37
|
Безособові дієслівні форми на - но, - то
|
||||
38
|
Н у дієприкметниках та нн у
прикметниках дієприкметникового походження.
|
||||
39
|
Не
з дієприкметниками.
|
||||
40
|
Урок повторення.
|
||||
41
|
Контрольна робота № 3 «Дієприкметник»
(тестові завдання).
|
||||
Дієприслівник
|
|||||
42
|
Дієприслівник як
особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична
роль.
|
||||
43
|
Вид і час дієприслівників.
|
||||
44
|
Дієприслівники недоконаного і
доконаного виду, їх творення.
|
||||
45
|
Розвиток мовлення №
10.
Усний стислий
переказ тексту наукового стилю
|
||||
46
|
Дієприслівниковий зворот.Коми при
дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.
|
||||
47
|
Дієприслівниковий зворот.Коми при
дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.
|
||||
48
|
Не з дієприслівниками
|
||||
49
|
Контрольна
робота № 4
«Дієприслівник»
(тестові завдання)
|
||||
50
|
Розвиток мовлення №
11.
Особливості побудови дій.
Письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису дій у художньому стилі.
|
||||
Прислівник
|
|||||
51
|
Прислівник: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
||||
52
|
Наголос у прислівниках.
|
||||
53
|
Розряди прислівників (практично).
|
||||
54
|
Розвиток мовлення №12.
Особливості побудови роздуму
дискусійного характеру.
|
||||
55
|
Ступені порівняння прислівників.
|
||||
56
|
Способи творення прислівників
|
||||
57
|
Букви н та
нн
у прислівниках.
|
||||
58
|
Не і ні з прислівниками.
|
||||
59
|
И та і в
кінці прислівників.
|
||||
60
|
Правопис прислівників на -о, -е,
утворених від приметників і дієприкметників.
|
||||
61
|
Розвиток мовлення №13.
Контрольний письмовий докладний переказ
тексту – роздуму дискусійного характеру.(Підготовка)
|
||||
62
|
Розвиток мовлення №14.
Контрольний письмовий докладний переказ
тексту – роздуму дискусійного характеру.
|
||||
63
|
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс.
|
||||
64
|
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс. Тренувальні вправи.
|
||||
65
|
Написання прислівникових словосполучень
типу: раз у раз, з дня на день
...
|
||||
66
|
Узагальнення та повторення матеріалу з теми
«Прислівник». Підготовка до контрольної роботи.
|
||||
67
|
Контрольна
робота № 5
«Прислівник»
(тестові завдання).
|
||||
Прийменник
|
|||||
68
|
Прийменник як
службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й
реченні.
|
||||
69
|
Види прийменників за будовою.
Непохідні й похідні прийменники.
|
||||
70
|
Написання похідних прийменників разом,
окремо і через дефіс.
|
||||
71
|
Розвиток мовлення №16.
Контрольний усний переказ тексту публіцистичного стилю.
|
||||
Сполучник
|
|||||
72
|
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою,
походженням, способом використання в реченні.
|
||||
73
|
Використання сполучників у простому і
складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.
|
||||
74
|
Сполучники й сполучні слова. Написання
сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.
|
||||
75
|
Розвиток мовлення №17.
Письмовий твір – опис дій, виконуваних автором у
художньому стилі.
|
||||
Частка
|
|||||
76
|
Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням.
|
||||
77
|
Правопис часток (із займенниками й прислівниками)
(повторення).
|
||||
78
|
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.
|
||||
79
|
Не і ні з різними частинами мови (узагальнення). Навчальне аудіювання.
|
||||
80
|
Розвиток мовлення №18.
Контрольний письмовий твір – оповідання за поданим сюжетом.(Підготовка)
|
||||
81
|
Розвиток мовлення №19. Контрольний письмовий твір –
оповідання за поданим сюжетом.
|
||||
Вигук
|
|||||
82
|
Вигук як
особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.
Правопис вигуків. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при
вигуках.
|
||||
83
|
Розвиток мовлення №20.
Портретний нарис у публіцистичному
стилі
|
||||
84
|
Контрольний диктант за II семестр.
Контрольне аудіювання тексту художнього стилю
|
||||
85
|
Розвиток мовлення №21.
Анотація. Читання вголос
|
||||
86
|
Контрольна
робота №6
«Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук»
(тестові завдання).
|
Немає коментарів:
Дописати коментар